mandag 5. oktober 2009

Snart ferdig!

Oppdateringen på fordypningsoppgaven underveis kunne vært bedre ser jeg. Før høstferien skrev jeg en ordentlig disposisjon, samlet og imageleste gjennom kilder og noterte ned masse nyttig jeg kom over, i OneNote. Dette var til stor nytte da jeg begynte på selve oppgaven, siden jeg hadde en god plan over hvordan alt skulle være og hva hvert avsnitt skulle inneholde.

Jeg er veldig godt i gang nå, egentlig snart ferdig, og har bare litt småplukk igjen og ordne. Oppgaven skal jo leveres innen førstkommende onsdag, så det er bare å få det unna. Jeg vil si jeg er i rute. Det som gjenstår å gjøre er å skrive er en oppsummering/avslutning av oppgaven, lese nøye gjennom hele og rette eventuelle feil (særlig kommafeil og og/å er noe jeg pleier å ha), se at alle kildene er ført inn på riktige steder som fotnoter i teksten og at de er korrekte. I tillegg må jeg sannsynligvis forkorte litt, siden jeg nå har 3 1/2 side uten avslutning (og vi skal ha ca 3). I tillegg lurer jeg på om jeg skal finne noen illustrasjoner, kanskje én eller to. Jeg liker å illustrere tekst med bilder, så det blir nok ålreit (skrives ålreit sånn på norsk? ..all right). Det er imagemange illustrasjoner å finne i Spenn og også på nettet, og jeg har faktisk allerede samlet noen, når jeg tenker etter. Jeg fant et kart over Sogn og fjordane og markerte hvor Nordfjord (gult), Sunnfjord (rosa) og Sogn (grønt) er, for det er det ikke alle som vet.

Jeg har egentlig ikke brukt så mange ulike kilder, men de jeg har brukt har jeg listet opp i slutten av oppgaven i alfabetisk rekkefølge. Jeg må også gå over disse en gang til for å sjekke at de er ført opp korrekt.

Ingvild

Foto: Sogn og fjordane, redigert av meg

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar