torsdag 17. september 2009

Stavanger/Rogaland?

pcEr du derfra? Ser på Statcounter at det er mange fra Stavanger-området som har vært innom bloggen min i dag, og det gjør meg veldig nysgjerrig. Hvem er dere? Hver så snill; gi et lite pip! Ikke vær redd for og kommentere.. Bloggen min biter ikke.

For å oppdatere litt på fordypningsoppgavefronten (oh, langt ord!), så var jeg innom Ingrid på skolebiblioteket i dag og lånte en bok om dialekter som jeg skal kose meg med i helgen.. Det står veldig mye forskjellig og nyttig der som jeg tror jeg skal få bruk for. I tillegg står det mye i  Spenn (læreboka). Jeg har dessverre ikke fått begynt å skrive på oppgaven enda, men jeg tror jeg har endt opp med at problemstillingen er; ‘hva kjennetegner dialekten(e) i Nordfjord, og hvordan kan man skille den ut fra andre dialekter?’.

Så det er status nå.

Ingvild

2 kommentarer:

  1. Hehe, så du ble nysgjerrig? Det er ikke så rart. Jeg tror faktisk jeg vet hvorfor folk i Stavanger er interessert i akkurat din blogg. Det kan skyldes at jeg for noen dager siden la ut en peker til et av innleggene dine på Twitter, det var så godt skrevet. Det du fikk mange kommentarer på, vet du. I dag så jeg nemlig at en kollega av meg i Stavanger, Marita Aksnes, har spart på pekeren til din blogg i sine delicious-bokmerker. Grunnen til at jeg vet det er at Marita og jeg deler bokmerker på nettet. Hun har nok vist frem bloggen din til sine elever fordi den er et godt forbilde, og så har de vært inne og lest.

    Så fint at du er i gang med oppgaven. Jeg har ikke fått gitt deg tips om en viktig ressurs du kan bruke, så jeg gjør det her: Du bør sette deg inn i DialektXperten. Der finner du masse stoff.

    SvarSlett
  2. Aha! Da var mysteriet løst! Takk ;P :)

    Skal skjekke ut siden :)

    SvarSlett