mandag 7. september 2009

Fordypningsoppgaven

Jeg liker ikke ordet ‘særemne’. Det høres så utrolig skummelt ut! Er du ikke enig? Herlighet. ‘Fordypningsoppgave’ er mye bedre..

Vi, tredjeklassingene, har allerede starta på fordypningsoppgavene våre her på Sandvika. Det vil si; folk begynner å finne tema og problemstilling. Jeg har vært litt usikker (det er jeg for så vidt alltid når det gjelder slike oppgaver, siden jeg vil være 100 % sikker og fornøyd med det jeg velger) på hva fordypningsoppgaven min skal dreie seg om, men den siste uka har jeg vært ganske sikker på at det er en språklig oppgave jeg har lyst til å skrive. Jeg har alltid vært veldig interessert og fasinert av dialekter, og synes det er utrolig spennende med folk som snakker alt annet enn Østlandsk eller ‘Bærumsk’ og ’Oslosk’. Derfor tenkte jeg at det må være helt utmerket å skrive en oppgave om en dialekt! Begge foreldrene mine er fra Nordfjord også, så da tenkte jeg at Nordfjorddialekt vil være perfekt! Spennende, ikke sant?! Det er faktisk bare 3 sider vi skal skrive, så jeg tror det skal gå fint.

Nå må jeg bare finne en god problemstilling, som ikke omfatter for mye eller for lite. Gleder meg nesten litt, jeg, til å jobbe med oppgaven!

Ingvild

Foto: ‘Day 79 - f o c u s’ av margolove på Flickr

1 kommentar:

  1. Off, hørtes sykt komplisert ut!! Men lykke til da, dialekter kan være morsomt det : D

    SV; Tusen takk :0 :'] Jeg er ifra Kristiansund ;)

    SvarSlett