tirsdag 20. april 2010

Et litterært program..

 
I norskfaget har vi akkurat begynt å jobbe med et prosjekt om skjønnlitterære tekster fra Oslo, et prosjekt vi faktisk også skal presentere i byen! Vi er delt inn i grupper på fire/fem stykker, og skal lage et “program” på ca 15 min, hvor vi tar for oss ulike tekster. Min gruppe, bestående av Anne, Tora, Iben og meg, har valgt å lage et program om prostitusjon i Oslo hvor hovedteksten er romanen ‘Albertine av Christian Krohg. Vi kommer også til å være innom maleriet ‘Albertine i politilegens venteværelse’, også av Krogh, og en artikkel om prostitusjon i Oslo i dag.

Vi brukte tid på å bestemme oss, og syntes egentlig det var vanskelig å komme på noe bra og kreativt. Men vi har i hvert fall planer om et lite skuespill, vise bilder av hvordan området presentasjonen skal foregå så ut før (vi skal stå på Vika / Victoria terrasse) og fortelle om tekstene og litt om prostitusjonens “utvikling”. Jeg ble også tipset av bibliotekaren Ingrid om radioprogrammet Bok i P2 hvor de forrige uke hadde anbefalt boka ‘Albertine’, kanskje det er noe vi kan bruke i programmet vårt?

Jeg er spent på hvordan dette blir. Både spent på å se hvordan de andre gruppene har løst oppgaven og hvor de skal presentere, men også hvordan tilfeldige folk i Oslo reagerer. Kanskje de stopper opp for å se og lytte?

Det kommer uansett til å bli en spennende dag. Det er jeg sikker på.

Ingvild

Bilde: ‘Albertine i politilegens venteværelse’ hentet fra Kunst for Alle

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar